master
nich latach ciepło wytwarzane jest w nowoczesnych kominkach. Wady i zalety: szybkie nagrzewanie pomieszczeń (intensywne mieszanie powietrza), występowanie szybkiego ruchu powietrza, hałas generowany przez wentylator, trudność w stabilizacji temperatury (??), możliwość kierunkowego ogrzewania (skierowania strumienia powietrza), zimny nawiew (jako inne zastosowanie). małe wymiary, możliwość umieszczenia z dala od miejsca, które ma być ogrzewane wysokie koszty eksploatacji szybki spadek temperatury po zakończeniu eksploatacji Ogrzewanie podłogowe Ogrzewanie podłogowe Cechą charakterystyczną ogrzewania podłogowego jest sposób emisji ciepła ? jest ono dostarczane całą powierzchnią podłogi poprzez promieniowanie, co zapobiega powstawaniu gorących warstw powietrza w górnej części pomieszczenia. Ogrzewanie podłogowe zapewnia profil temperatury w pomieszczeniu najbardziej zbliżony do teoretycznego profilu idealnego, ponieważ oddaje ciepło przez promieniowanie i nie wywołuje konwekcji. Ogrzewanie wykonuje się jako elektryczne lub wodne. Najczęściej stosowane jest w łazienkach, choć w nowych budynkach coraz częściej jest stosowane na całej powierzchni użytkowej. W ogrzewaniu podłogowym wodnym, woda dostarczana jest instalacją centralnego ogrzewania (CO), przy czym konieczne jest zastosowanie mieszacza do obniżenia temperatury wody w stosunku do temperatury lub (co stosuje się częściej) niskotemperaturowego źródła ciepła, takiego jak pompa ciepła albo kocioł kondensacyjny. Zalety: równomierny rozkład pionowy temperatur w pomieszczeniu ciepła (?przyjemna?) podłoga brak widocznych elementów ogrzewania (np. grzejników) akumulacyjność cieplna. Wady: konieczność zniszczenia istniejącej podłogi (przy montażu w użytkowanym budynku) ograniczenia sposobu wykonania podłogi i jej nakrycia ? należy unikać materiałów izolujących (np. parkiet, deski na legarach, grube wykładziny i dywany). Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/OgrzewanieKupno węgla na opałKlimat panujący w naszym kraju sprawia, że wszyscy właściciele domów muszą odpowiednio przygotowywać się do okresu grzewczego. Wielu z nich ogrzewa domy drewnem i węglem co sprawia, że muszą dokonać zakupu odpowiedniej ilości drewna i węgla na opał. Koszty związane z takim zakupem mogą być różne w zależności od tego, ile materiału grzewczego pozostało w kotłowni po ostatniej zimie. Oprócz dużych kawałków drzewa właściciele domów starają się o posiadanie niewielkich trzasek, które będą wykorzystywane w czasie rozpalania pieca. Zdarza się także, że domownicy przez cały rok zbierają różne gazety i papiery oraz tektury, które potem są wykorzystywane w okresie zimowym. Dzięki temu nie trzeba poszukiwać materiałów na opał w samym okresie zimowym. Innym sposobem ogrzewaniaNagrzewnica samochodowa Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny. Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa
nich latach ciepło wytwarzane jest w nowoczesnych kominkach. Wady i zalety: szybkie nagrzewanie pomieszczeń (intensywne mieszanie powietrza), występowanie szybkiego ruchu powietrza, hałas generowany przez wentylator, trudność w stabilizacji temperatury (??), możliwość kierunkowego ogrzewania (skierowania strumienia powietrza), zimny nawiew (jako inne zastosowanie). małe wymiary, możliwość umieszczenia z dala od miejsca, które ma być ogrzewane wysokie koszty eksploatacji szybki spadek temperatury po zakończeniu eksploatacji Ogrzewanie podłogowe Ogrzewanie podłogowe Cechą charakterystyczną ogrzewania podłogowego jest sposób emisji ciepła ? jest ono dostarczane całą powierzchnią podłogi poprzez promieniowanie, co zapobiega powstawaniu gorących warstw powietrza w górnej części pomieszczenia. Ogrzewanie podłogowe zapewnia profil temperatury w pomieszczeniu najbardziej zbliżony do teoretycznego profilu idealnego, ponieważ oddaje ciepło przez promieniowanie i nie wywołuje konwekcji. Ogrzewanie wykonuje się jako elektryczne lub wodne. Najczęściej stosowane jest w łazienkach, choć w nowych budynkach coraz częściej jest stosowane na całej powierzchni użytkowej. W ogrzewaniu podłogowym wodnym, woda dostarczana jest instalacją centralnego ogrzewania (CO), przy czym konieczne jest zastosowanie mieszacza do obniżenia temperatury wody w stosunku do temperatury lub (co stosuje się częściej) niskotemperaturowego źródła ciepła, takiego jak pompa ciepła albo kocioł kondensacyjny. Zalety: równomierny rozkład pionowy temperatur w pomieszczeniu ciepła (?przyjemna?) podłoga brak widocznych elementów ogrzewania (np. grzejników) akumulacyjność cieplna. Wady: konieczność zniszczenia istniejącej podłogi (przy montażu w użytkowanym budynku) ograniczenia sposobu wykonania podłogi i jej nakrycia ? należy unikać materiałów izolujących (np. parkiet, deski na legarach, grube wykładziny i dywany). Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/OgrzewanieKupno węgla na opałKlimat panujący w naszym kraju sprawia, że wszyscy właściciele domów muszą odpowiednio przygotowywać się do okresu grzewczego. Wielu z nich ogrzewa domy drewnem i węglem co sprawia, że muszą dokonać zakupu odpowiedniej ilości drewna i węgla na opał. Koszty związane z takim zakupem mogą być różne w zależności od tego, ile materiału grzewczego pozostało w kotłowni po ostatniej zimie. Oprócz dużych kawałków drzewa właściciele domów starają się o posiadanie niewielkich trzasek, które będą wykorzystywane w czasie rozpalania pieca. Zdarza się także, że domownicy przez cały rok zbierają różne gazety i papiery oraz tektury, które potem są wykorzystywane w okresie zimowym. Dzięki temu nie trzeba poszukiwać materiałów na opał w samym okresie zimowym. Innym sposobem ogrzewaniaNagrzewnica samochodowa Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny. Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa